Eastside Viborg

image Drengespillere i Houlkær Fodboldklub indtræder fra og med U13 i et samarbejde med Overlund GF kaldet Eastside Viborg.

Drenge spiller som udgangspunkt i Houlkær Fodboldklub i aldersgruppen U5 til og med U12. Det vil sige, at drenge kan gå til fodbold i HFK fra de er fire-fem år, og indtil de har færdiggjort deres sæson som U12-spillere. Herefter indtræder Houlkær Fodboldklub på drengesiden i et hold-samarbejde med Overlund GF - kaldet Eastside Viborg.

Formålet med Eastside Viborg er at sikre et fodboldtilbud til drengene i Houlkær og Overlund i en periode, hvor der typisk vil være en del frafald på de enkelte årgange. Eastside Viborg har samtidig det mål, at spillere med ambitioner, som ikke er blevet udtaget til det fælles Viborg-hold, FK Viborg, kan spille på så højt et niveau som muligt.

Eastside Viborg spiller kampe og træner i både Houlkær og Overlund og har kamptøj, som repræsentere begge klubbers farver - blå og rød.

Der er mulighed for, at Eastside-samarbejdet kan begynde tidligere end U13 for en given årgang, men kun hvis begge klubber ønsker det.