Børnestrategi

image Houlkær Fodboldklub handler om at være en del af et stærkt fællesskab, lære at være en god kammerat og udvikle sig i et trygt miljø.

I Houlkær Fodboldklub er det absolut vigtigste, at børnene nyder at spille fodbold - og bliver ved med det. De skal være en del af et stærkt fællesskab, lære at være en god kammerat og udvikle sig i et sjovt og trygt miljø i klubben.

I Houlkær Fodboldklub stræber vi altid efter fleksibilitet frem for kassetænkning. Børn lærer og udvikler sig forskelligt, og det skal vi kunne omfavne som klub.

I Houlkær Fodboldklub skal den enkelte spillers udvikling altid have den højeste prioritet. Vi fokuserer primært på teknik og motorik samt evnen til at træffe selvstændige beslutninger og finde egne løsninger på banen. Legen med bolden vil altid være omdrejningspunktet.

I Houlkær Fodboldklub vil vi gerne stimulere børnenes lyst til at vinde og deres evne til at bearbejde og få noget brugbart ud af et nederlag. Det er sjovest at vinde, når det kræver en maksimal indsats, og når man taber, skal man gerne lære noget af det. Derfor vil vi så vidt muligt undgå store sejre og store nederlag, men i stedet udfordre spillerne optimalt på deres udviklingstrin.