ATK+ Center og FK Viborg

image Houlkær Fodboldklub er én af Viborg FF's partnerklubber og er dermed en del af ATK+ Center og FK Viborg.

ATK+ Center

ATK står for aldersrelateret træningskoncept.

ATK+ center er et projekt, som Viborg FF Talent varetager i samarbejde med DBU.

Det er et ekstra og elitært træningsforløb for de dygtigste spillere i U10-U12, som foregår i to spor:

• Top Center: De spillere, som bliver udtaget, deltager i et forløb på mindst 12 måneder. Der er cirka 40 fredagstræninger årligt.
  • Teknik Center: Er for spillere, som ikke i første omgang bliver udtaget til Top Center. Spillere, som bliver udtaget til Teknik Center, får tilbudt 16-20 træninger årligt.

Udvælgelsen af spillerne sker via kampobservationer fra Viborg FF-repræsentanter samt de indstillinger, som trænerne i partnerklubberne, herunder Houlkær Fodboldklub, er kommet med.

Alle udtagne spillere begynder på Teknik Center, og i uge 41 bliver der givet besked om, hvilke spillere der bliver tilbudt henholdsvis Top Center og Teknik Center efter efterårsferien.

Det er frivilligt, om en spiller fra Houlkær Fodboldklub ønsker at deltage i fællestræninger i enten Top Center eller Teknik Center.

FK Viborg

Fra og med U13 og til og med U15 vil der blive udtaget et hold i FK Viborg-regi (Forenede klubber i Viborg). Her vil de bedste spillere i lokalområdet være samlet og blive matchet på tilsvarende høje niveau.

Det er frivilligt, om en spiller fra Houlkær Fodboldklub ønsker at være en del af FK Viborg. En spiller skal ikke være medlem af Viborg FF for at spille i FK Viborg.

Bliver en spiller fra og med U17 en del af Viborg FF Elite, skal spilleren skifte klub og være medlem af Viborg FF.