Viborg Q

image Viborg Q er et formaliseret klubsamarbejde om pigefodbolden mellem syv klubber i lokalområdet - herunder Houlkær Fodboldklub.

Piger spiller som udgangspunkt i Houlkær Fodboldklub fra U5-U14.

I aldersgruppen 14-18 år vil der blive oprettet et talenthold i hver årgang, som spiller under navnet Viborg Q og er tilknyttet Liseborg i Viborg Syd. Viborg Q er et formaliseret klubsamarbejde om pigefodbolden mellem syv klubber i lokalområdet - herunder Houlkær Fodboldklub.

De øvrige piger i årgangen spiller på breddehold og fortsætter som medlem af deres egen samarbejdsklub. Breddehold sammensættes mere ud fra geografi og sociale hensyn end spillernes niveau. Træning og kamp foregår typisk i den klub, som de fleste spillere på holdet har tilknytning til. Flere klubber kan dog også deles om værtskabet.