Nyt slogan og forslag til vedtægtsændringer

image Fodbold øst for søerne
07. maj 2021 kl. 08:22
Indkaldelse til generalforsamling med forslag til vedtægtsændringer, fodbolden ruller til træning og stævner - og så introducerer vi klubbens nye slogan!

Det er overskrifterne i denne uges fredags-briefing og vi kan allerede nu afsløre, at det endnu en gang har været en uge i HIF med masser af aktivitet på såvel grønsværen som bestyrelsesgangen.

Vi starter med den kommende generalforsamling, hvor bestyrelsen stiller to afgørende forslag for vores fremtidige virke:

1. Antallet af pladser i bestyrelsen skal udvides til seks personer
  2. Forslag til ændring af klubnavn fra Houlkær IF til Houlkær Fodboldklub

Det første giver sig selv. Vedtægterne tillader på nuværende tidspunkt højst fem pladser i bestyrelsen. Vi er nu seks ildsjæle og formalia skal bringes i orden.

Det andet forslag kræver mere baggrundsviden. Bestyrelsen arbejder udelukkende for at fremme fodbolden i Houlkær og det skal afspejles i klubnavnet. Den nuværende flerstrengede struktur, som også inkluderer gymnastik, håndbold og e-sport, skal adskilles for alle parters bedste. Det er der enighed omkring partnerne i mellem og gode kræfter står klar til at bibeholde de øvrige aktiviteter i Houlkær Idrætsforening.

Vi som fodboldbestyrelse ønsker, at drive og udvikle fodbolddelen under navnet:

• Houlkær Fodboldklub

Processen bliver lang og sej - og inden den præsenteres på generalforsamlingen er mange timers forberedelse gået forud. Efter en forventet vedtagelse af forslaget venter yderligere udfordringer i forhold til DBU, CVR-register, bank og sikkert flere end vi på nuværende kan overskue.

Så vi ændrer ikke navnet for sjov! Vi gør det for at udvise rettidig omhu for de kommende år, hvor Houlkær går en spændende fremtid i møde med byggeriet af hal nr. 2 og en kraftig byudvikling i det nye Taphede-kvarter, som alt andet lige vil øge medlemstilstrømningen. Vi lægger med andre ord fundamentet for de kommende års fodboldkultur i Houlkær. Og det bliver helt vildt godt!

I mellemtiden kan vi glæde os over det aktuelle høje aktivitetsniveau i klubben og de mange stævner alle holdene deltager i. I ugens løb havde U7 mandskabet fx to hold afsted i Ørum og ét på Metropol Park hos NUGF i Nørremarken. Fire af bestyrelsens medlemmer deltog i stævnerne (som trænere for U7) og det er bare en kæmpe fornøjelse, at se drengene i klubbens spilledragter og for fuld udblæsning på banen. Det er jo det det hele handler om!

Vi slutter med et slogan, som er blevet til i forlængelse af klubbens (forventelige) nye navn og identitet:

• Houlkær Fodboldklub - Fodbold øst for søerne

Med de ord vil vi ønske alle en god weekend!