10.000 kr. til Erik Sviatchenko's Ukraine indsamling

04. marts 2022 kl. 16:52

Houlkær Fodboldklub og Houlkærhallen har i dag doneret 10.000 kr. til Erik Sviatchenko's nødhjælpsindsamling til Ukraine. I skrivende stund har den gamle Houlkær fodbolddreng indsamlet mere end 450.000 kr.

»Situationen i mit elskede Ukraine forværres minut for minut. Situationen er ekstrem alvorlig. Dem som er mest uskyldige er alle børnene,« skriver Erik Sviatchenko om Ukraine. På Facebook fortæller han, at også FC Midtjylland, klubben hvor han er anfører, har doneret 10.000 kr. til sagen.

»Over 7,5 millioner børn er i fare. Flere børn er blevet dræbt. Eksplosioner i hovedstaden Kiev, Kharkiv og andre større byer i Ukraine tvinger børn og deres familier ned i kældre og bombesikrede rum. Temperaturen er langt under frysepunktet. Børnene er bange. Desperate,« skriver Erik Sviatchenko.

Læs mere på viborg-folkeblad eller går direkte til indsamlingen og støt den med et valgfrit beløb.