Mads Frederiksen og Viborg FF uddelte gaver for kr. 10.000

image Mads Frederiksen besøgte barndomsklubben og delte gaver ud.
CH
08. april 2021 kl. 18:50
Én af klubbens egne drenge, Mads Frederiksen, var på besøg for at uddele en gave i form af træningsmaterialer til en værdi af 10.000 kroner.

Gaven er fra Viborg FF, fordi Mads Frederiksen sidste sommer fik debut på klubbens førstehold. Det skete med 20 minutter tilbage af udekampen mod Vejle Boldklub i 1. division.

19-årige Mads Frederiksen, som i dag træner fast med Viborg FF’s førsteholdstrup, står noteret for yderligere to optrædener på kløverklubbens bedste hold.

- Stort tillykke til Mads med debuten på Viborg FF’s førstehold. Det er noget, som mange drenge drømmer om, men som meget få opnår. Vi glæder os til at følge Mads’ fodboldrejse fremover og håber, at han på sigt kan bide sig fast i start-11'eren hos Viborg FF, så vi kan opleve ham folde talentet ud på Energi Viborg Arena, siger Houlkær IF’s formand, Christian Hald.

I dette årtusinde er Mads Frederiksen én af to spillere fra Houlkær IF, som har formået at få en fuldtidskontrakt i en professionel fodboldklub. Den anden er Erik Sviatchenko, som i dag er anfører for FC Midtjylland.

- Vi er stolte over, når spillere med en fortid i Houlkær IF kommer igennem nåleøjet og får debut i den professionelle fodboldverden. Det gør det naturligvis ekstra stort, at Mads repræsenterer byens hold, Viborg FF, siger Houlkær IF’s formand.