Rasmus Veng nomineret til Årets Idrætsleder

image Foto: Eastside Futsal Viborg
OB
24. september 2021 kl. 16:44
Det er tredje gang, at Rasmus Veng er nomineret til en idrætspris i Viborg.

Rasmus Veng er et kendt ansigt i futsalkredse og det er nu tredje gang, at han er nomineret til en sportspris i Viborg. De foregående to gange har det været som Årets Træner, men denne gang er det som Årets Idrætsleder.

Nomineringerne har været med til at sætte fokus på futsal og ikke mindst Viborg som en førende aktør inden for nichesporten.

Som tilflytter fra Roskilde introducerede Rasmus Veng futsal i vores fodboldklub helt fra bunden. Med et kæmpe engagement og en stor arbejdsindsats er det ikke alene lykkes ham at skabe et fundament for sporten at vokse på, men også at hive DM-titler på ungdomsfronten hjem til klubben, ligesom Eastside nu spiller i divisionen, der er landets næstbedste række på seniorniveau. Også i DBU-regi har Rasmus Veng medvirket via et futsal-udvalg.

Glæden ved sporten, og ikke mindst trænergerningen, er stadig stor. Foruden den nu tredje prisnominering motiveres Rasmus Veng af de mange oplevelser for både spillere og hold, som futsalsporten igennem årene har kastet af sig. Derudover er udsigterne til, at sporten får sit endelige gennembrud på landsplan ligeledes en stor motivationsfaktor for ham.

Bag indstillingen til Årets Idrætsleder står en anden Houlkær-fodboldildsjæl, Dorte Sigvardsen. Hun anerkender særligt Rasmus Veng for det mangeårige lederarbejde i futsal-sporten.

- Rasmus har sat futsal på kortet i Viborg og turdet tage kampen op med den almindelige indendørsfodbold. Det har kastet fantastiske resultater af sig og er noget, som hele Viborg kan være stolte af. Med ham ved roret er der belæg for, at Eastside og Viborg kan fastholde den futsal-tradition, som Rasmus har været med til at skabe, siger Dorte Sigvardsen til Viborg Stifts Folkeblad.

Læs mere på Viborg-Folkeblad.dk og se det øvrige felt af kandidater til titlen som Årets Idrætsleder.