Stærkt initiativ: - Fodboldskole skal være for alle

image Leder for Houlkærskolen Jens Johansen (t.v.) og sportschef i Houlkær Fodboldklub Jacob Flintholm. Foto: Viborg Folkeblad.
12. juni 2021 kl. 16:48
Målet med en ny type fodboldskole er at give gode oplevelser og kammeratskab. Og prisen må ikke være en barriere. Sommerens fodboldskole har ramt spalterne i Viborg Stift Folkeblad.

Fodboldskole skal være for alle. Det mener vi i Houlkær Fodboldklub og derfor har vi også handlet resolut da Viborg Kommune og DBU henvendte sig i maj måned og spurgte, om det ikke var noget at lave en lidt særlig udgave af fodboldskolen.

- Her i Houlkær har vi et rigtigt stærkt sammenhold, det er så at sige vores DNA, fortæller Jacob Flintholm fra Houlkær IF.

Og i et lokalområde med et stærkt sammenhold er der opbakning til at få sådan et arrangement stablet på benene i en fart. Således meldte skoleleder for Houlkærskolen, Jens Johansen, omgående ud, at skolen gerne vil stille tre pædagoger til rådighed for arrangementet. Derudover støtter Houlkærhallen ligeledes op om initiativet. Cafeteriet i hallen, Guldkalven, bidrager til arrangementet med en god pris på måltiderne og sponserer desuden slushice og hoppeborg. Enkelte private sponsorer har også meldt sig på banen, så der er stor opbakning til fodboldskolen.

Det gælder ligeledes engagementet fra forældrene.

- Vi har fået rigtig mange tilbud om hjælp fra forældre, siger Jacob Flintholm.

Otte elever fra 6.-7. klasse deltager som hjælpetrænere på fodboldskolen, og der var så mange, der gerne ville være med, at Jacob Flintholm måtte foretage en svær udvælgelse.

Det stærke sammenhold er årsagen til, at dørene kan slås op til DBU fodboldskole i Houlkær fra onsdag den 30. juni til fredag den 2. juli. Vel at mærke en fodboldskole, hvor deltagergebyret er holdt nede på 200 kroner per deltager for samtlige tre dage.

Beløbet dækker en tøjpakke, to måltider per dag samt et par indlagte overraskelser.

Læs artiklen i sin helhed her.